Selecteer een pagina

Maatschappelijk verantwoord ondernemen is voor modebedrijven een serieuze zaak maar kan ook inspirerend en leuk zijn. Leuk om eens anders naar je bedrijf te kijken, niet alleen hoeveel winst je kunt maken maar ook welke bijdrage je kunt leveren om fashion weer mooi te maken voor alles en iedereen.

Het is net een pan soep. Als je beslist dat je een pan soep gaat maken ga je eerst op onderzoek uit welke ingrediënten je al hebt en bruikbaar zijn of dat je nog boodschappen moet gaan doen. Dan ga je beginnen. Volg je een recept of heb je inspiratie voor je eigen soep? De pan gaat op het vuur, de ingrediënten gaan er stap voor stap in. En dan komt het moment; je gaat proeven! Is de soep lekker op smaak en warm genoeg? Of moeten er nog kruiden bij? Of moet de soep nog borrelen en de tijd hebben om op smaak te komen. Steeds ga je weer testen wat er beter kan, je vraagt zelfs andere om ook te proeven totdat de pan soep klaar is.

Dan is het tijd om mensen uit te nodigen om samen met jou de soep te eten. En ja…onvermijdelijk, de één roept: “ Wat een lekkere soep, ik wil het recept “, de ander is kritisch en vindt de soep te pittig of juist te flauw! Je gaat het recept aanpassen en verfijnen of zelfs je recept delen. Je soep wordt beter en beter en zal vaker gegeten worden. En zo is het ook met maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het is een reis die begint met verkennen wat er al is, kijken wat nodig is, beginnen en steeds weer reflecteren en bijsturen. Dat maatschappelijk verantwoord ondernemen een serieuze zaak is weten we inmiddels allemaal maar het kan ook heel inspirerend, verrassend en vooral leuk zijn om te mogen ontdekken wat je als bedrijf te doen hebt om fashion weer mooi te maken voor alles en iedereen.