Een goed begin is het halve werk

Steeds meer modebedrijven willen aan de slag met duurzame fashion en verantwoord ondernemen, maar vragen zich af hoe te beginnen. Als eenmaal de keuze voor duurzame fashion is gemaakt willen bedrijven vaak zo snel mogelijk starten met concrete acties. Hierdoor is de...

Lees meer

Duurzaam inkopen van fashion: Cultuurverschillen

Wat valt je op als je naar verre landen reist? > De overweldigende drukte > de geuren die je tegemoetkomen > de mensen die er anders uitzien? Tekenen dat je in een compleet ander land bent. De mensen hebben andere gebruiken en denken anders dan jij, de...

Lees meer

Duurzame fashion: Op wie wacht JIJ nog als modebedrijf?

De waardeketen van de mode-industrie heeft vele spelers zoals de katoenboer, spinner, verver, fabrikant, modemerk, retailer en consument. Grote spelers en kleine spelers, wijdverspreid en gefragmenteerd. Lokaal en mondiaal, georganiseerd of niet. Dus ja, wie moet het...

Lees meer